דיווח באוקראינה: לא תתאפשר הגעת מתפללים לאומן בראש השנה

נתי קאליש 2 Comment on דיווח באוקראינה: לא תתאפשר הגעת מתפללים לאומן בראש השנה

בלשכת נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי הבהירו כי הגבלות רלוונטיות על הכניסה למדינה יאומצו ויאושרו לפני חופשת הסתיו: "אוקראינה אחראית לבריאותו ולחייו של כל מי שנכנס אליה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

באוקראינה שוללים את האפשרות שהחסידים יעלו לרגל לאומן לקראת ראש השנה. על פי המסתמן, איסור כניסה רשמי יהיה מוכן עד הסתיו.

כיום, אין איסור רשמי על כניסה לאוקראינה, אך בלשכת נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי הבהירו כי הגבלות רלוונטיות על הכניסה למדינה יאומצו ויאושרו לפני חופשת הסתיו. "מדינת אוקראינה אחראית לבריאותו ולחייו של כל מי שנכנס אליה. לכן, חסידים לא יוכלו לחגוג את ראש השנה באומן או בכל עיר אחרת בארץ. אוקראינה מזהירה מראש על איסור הכניסה".

כזכור, ב-7 ביולי אמר השגריר האוקראיני בישראל יבגן קורנייצ'וק כי השנה אוקראינה "אינה יכולה לקבל עולי רגל בשל התוקפנות הצבאית של רוסיה נגד אוקראינה והיעדר הזדמנות להבטיח את שלומם של זרים".

שלומי אלישע סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה, אומר ל"קול חי": "אנו קשובים לרחשי השטח, נכון לעכשיו אנו מתארגנים כרגיל לקיבוץ ראש השנה, ושמים דגש על היערכות בצורה הבטוחה ביותר עקב המצב הבטחוני הרגיש במדינה, בסופו של דבר ההחלטה היא של ממשלת אוקראינה ואנו נכבד כל החלטה מצידם, צריך להרבות בתפילה שאוקראינה תנצח את המערכה והשקט והשלום ישובו למדינה".

במקביל, ל"קול חי" נודע כי בחסידות ברסלב מתכוונים לקיים 'יום תפילה וזעקה עולמי' בכדי "לפתוח" שערי ציון, ולפעול את קיום הקיבוץ בראש השנה בריבוי הבתים של רבבות אלפי ישראל כמידי שנה בשנה.

בתחילת השבוע פורסם 'קול קורא' מכלל חסידות ברסלב הקורא לכלל החסידים להשתתף ביום התפילה העולמי ל"פתיחת השערים" המתוכנן להתקיים בערב ראש חודש אב הבעל"ט. על פי התוכנית תתקיים בכל עיר עצרת אחת מרכזית, עם דרשה מפי אחד ממשפיעי ברסלב ואמירת תהילים וסליחות.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שיתפללו למשיח לא לאומן